HandelsbetingelserNedenstående handels-og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra PashminaWear. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og PashminaWear.
Når du handler hos PashminaWear indgås alle handler og aftaler på dansk. Handel og aftaler med børn og unge under 18 år kan alene indgås af forældre eller anden myndig person, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne. Når du handler på pashminawear.dk, indgår du en handel med:
PashminaWear Rolighedsvej 45B st 8240 Risskov CVR: 29 02 50 02 Tlf: 24 48 13 76 Mail: kundeservice@pashminawear.dk
Priser Alle priser er i danske kroner inkl. 25% moms.
Levering Leveringstiden varierer fra 1 til 2 hverdage.
Vi anbefaler, at du tjekker varerne ved modtagelse. Er det de varer du bestilte i samme mængde og stand. Er det ikke tilfældet, bedes du henvende dig til PashminaWear med det samme.
Forsendelse Alle forsendelser sendes omkostningsfrit med Post Danmark. Din ordre afsendes når alle varer er pakket og klar til afsendelse. Levering af varer anses for sket, når Post Danmark har leveret varen på den leveringsadresse som blev angivet ved købet, og du har modtaget/kvitteret for varen. Alle forsendelser er forsikret af PashminaWear. Opdager du en skade på pakken bedes dette meddeles Post Danmark ved modtagelsen og du bedes hurtigst muligt henvende dig på kundeservice@pashminawear.dk. Salg til lande uden for EU Vi sender gerne til lande uden for EU. Forsendelsen vil i modtagerlandet blive toldbehandlet, og der må forventes at blive pålagt moms og administrationsgebyr i henhold til modtagerlandets regler for import af varer. Pålagt moms og told samt omkostninger forbundet med toldbehandling sker for kundens egen regning. Vi vedlægger de nødvendige dokumenter for toldbehandlingen, og ved salg til lande uden for EU trækker vi den danske moms fra ved betaling så man kun betaler moms i sit hjemland. Der bliver ikke lagt yderligere omkostninger på ved levering til lande uden for EU. Betaling Alle priser på PashminaWear er inkl. moms. Beløbet hæves først på dit kort når varen afsendes.
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder: Dankort, Visa Dankort, Visa, MasterCard og Maestro. Betalingen foregår på en krypteret og sikker forbindelse direkte til Nets, og som kun du og Nets kan læse. Der er således ingen andre, der kan se eller gemme oplysningerne om dig. Når der betales med kreditkort er du altid sikret mod misbrug. Du har altid mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfældet af, at dit betalingskort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Vi tager ikke kortgebyrer.
Du vil modtage en e-mail når varen er sendt med faktura og forsendelses-oplysninger. Fortrydelsesret/ombytning Du har 28 dages fortrydelsesret, når du handler på PashminaWear. Fortrydelsesretten løber fra den dag, hvor du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 28 dage efter den dag, du modtager den første vare. Fristen indebærer, at du har 28 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@pashminawear.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Skriv en email til kundeservice@pashminawear.dk, så sender vi dig en pakkelabel som du bare skal printe og klistre på pakken, uden yderligere omkostninger for dig. Husk endvidere at emballere returvaren så standard emballagen ikke tager skade. Vi tilbyder kun én gratis ombytning pr. køb. Efterfølgende omkostninger til returnering afholdes af kunden. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen hos Post Danmark.
Du skal vedlægge noget papir, hvor navn og ordrenummer tydeligt fremgår, så vi kan se hvem pakken kommer fra.
Fortrydelse af en del af købet Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur omkostningsfrit, selvom de er købt i én ordre. Returnering Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Varens stand, når du sender den retur Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Tilbagebetaling af købsbeløbet Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Varen skal sendes til: PashminaWear Rolighedsvej 54B st 8240 Risskov
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Reklamationsret Når du handler på PashminaWear, har du 24 måneders reklamationsret iht. købeloven. Er varen beskadiget, kan du sende en e-mail til os med en beskrivelse af skaden, så vender vi tilbage hurtigst muligt med besked om hvordan vi løser opgaven. Dette kan betyde, at du enten får varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Husk derfor at gemme din faktura, hvis der skulle opstå et problem. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Det vil i praksis være den billigste forsendelsesform. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Varen skal sendes til: PashminaWar Rolighedsvej 45B st 8240 Risskov Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. Klageadgang Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning Nævnenes Hus Toldboden 2 8800 Viborg www.naevneneshus.dk Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr Personlige oplysninger Hos PashminaWear er dine oplysninger fortrolige og vil blive behandlet i henhold til persondataloven.
For at du kan indgå en online aftale med PashminaWear, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: • Navn • Adresse • E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos PashminaWear og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
PashminaWear er dataansvarlige og er de eneste, der har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Oplysninger afgivet til PashminaWear videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kundeservice@pashminawear.dk.
Force majeure Som følge af force majeure ophører PashminaWears forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som PashminaWeark ret til at ophæve aftalen, uden at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transport-forstyrrelser, import-/eksportforbud, uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.
Forbehold for ændringer PashminaWear forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de vilkår og betingelser, der gælder for denne hjemmeside. Det er vigtigt at du holder dig orienteret om, der sker ændringer. Produktbilleder kan variere i forhold til selve produktet. Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 13.01.2021 |